Kaip rengtis vairuotojai
Ir prie vairo norime būti šiuolaikiškai apsirengusios, bet šie drabužiai turi būti praktiški. Gal tai atrodys ir perdėta, bet nuo suknelės, apsiausto, skrybėlaitės ir batelių labai priklausys, ar saugiai važiuosime. Ir to nederėtų pamiršti.
Vairuotojos, ypač jaunos, mėgsta važinėti palaidais iki pečių ar ilgesniais plaukais. Tokia šukuosena atrodo labai patraukli, tačiau avarija gali įvykti visai ne dėl to, kad į tokią žavią vairuotoją užsižiūrės pravažiuojantis automobilistas ar koks kitas eismo dalyvis. Avarijai įvykti užtenka, kad vairuojant plaukai užkris ant akių ar veido. Daugelis moterų nepastebi, kaip galvos krestelėjimu ar net išleidusios vairą iš rankų nubraukia neklusnią sruogą. Automobilis, ypač ant šlapio ar apledėjusio kelio, žaibiškai reaguoja į kiekvieną vairo judesį. Tuomet galima pakliūti į situaciją, apie kurią įspėja pakelės skelbimai Anglijoje: ,,Mūsų stulpai sudaužo automobilius tik norėdami apsiginti.“ Užkritę ant veido plaukai blaško dėmesį. Mieste, kur automobilis seka automobilį, šukuosenos pataisymas gali baigtis kito automobilio bagažinėje ar ant svetimo karbiuratoriaus. Todėl gal ir nereikia aiškinti, kodėl moterims vairuotojoms daugiau tinka trumpi ar susegti plaukai. Nors skarelė niekada nebuvo elegancijos viršūnė, nebent iš tikrų Venecijos mezginių, bet vis dėlto su ja atrodysime geriau negu su tvarsčiu ir, be to, skarutę galima užsirišti pagal savo skonį.
Kubietės vairuotojos, kaip ir daugelis tos pasaulio dalies moterų, dažniausiai važinėja ant suktukų susuktais plaukais. Tai visai tikslinga saugaus eismo požiūriu.
Mada vis siūlo grįžti prie skrybėlaičių, įvairių kepurių ir berečių. Atsiminkime, kad ir puošniausias galvos apdangalas neturi trukdyti matyti aplinką ir uždengti užpakalinio vaizdo veidrodį, varžyti galvos judesius ar silpninti girdimumą. Kailinė kepurė, nors ir maloniai šildo ausis, gali trukdyti išgirsti garso signalą ar kitą garsą.
Paprastai automobilius projektuoja vyrai, ir, be kitų nuodėmių, jiems galime prikišti, kad jie visiškai nekreipia dėmesio į damų, sėdinčių vairuotojų sėdynėje, skrybėlaičių ar šukuosenų aukštį. Protinga moteris, užsidėjusi aukštą skrybėlaitę, automobilio vairą išimties tvarka patikės vyrui, pasiūliusi, kad grįžtant, kai jos galvelė bus lengvesnė negu vyro, – vairuos ji.
Yra dar viena ,,grynai moteriška“ – visai nebūdinga vyrams – problema. Geras regėjimas yra pagrindinė saugaus eismo prielaida. Tačiau jaunos vairuotojos kai kada įsikalba, kad akiniai joms netinka, ir, nors be jų mato žymiai blogiau, užsispyrusios jų nenešioja. Tokios moterys turi pasirinkti: ar atsisakyti akinių, ar vairo. Trečia galimybė – kontaktiniai lęšiai, bet dėl jų būtina pasitarti su akių gydytoju.
Kelionei apsirengti reikia apgalvotai, ne per daug šiltai ir neimti su savimi drabužių, kurie lengvai glamžosi. Kailiniai arba storas megztinis yra labai patogūs išlipant iš automobilio žiemos metu, tačiau vairuojant varžo judesius. O žiemą automobilį vairuoti reikia ypač jautriai ir atsargiai.
Žiemą reikalingos ir pirštinės, ypač neatspariems šalčiui žmonėms, kurių žemas kraujo spaudimas. Jiems greičiau šąla rankos. Sušalusios ir sugrubusios rankos netenka jautrumo, kuris žiemą ypač reikalingas. Labai nemalonu liesti rankomis šaltas, metalines automobilio dalis, o apsimovus pirštines – to neatsitinka. Tam tinka odinės, guminės, net ir chirurginės pirštinės, su kuriomis ranka remontuojant nepraranda jautrumo ir yra apsaugoma nuo smulkių įdrėskimų bei nešvarumų. Tepalai, benzinas ir kiti chemikalai, patekę ant odos, gali ją sužaloti ar suerzinti smulkias žaizdeles, kurių dėl patyrimo stokos neišvengsime.
Šie daiktai neužima daug vietos ir labai pravers tada, kai suges variklis ar reikės keisti ratą.
Bateliai be pakulnių, taip pat kaip ir su per daug aukštomis pakulnėmis prie vairo, tiksliau sakant, prie pedalų, visiškai netinka.
Ypač didelį dėmesį reikia atkreipti į avalynės padą. Dėl lygių, stangrių ir nelanksčių, o dar šlapių guminių batų gali įvykti rimta avarija.
Neatsitiktinai Švedijoje pirmiausia avarijos kaltininku laikomas tas vairuotojas, kuris avėjo medpadžiais.
Nuspausti pedalą maža pėda žymiai sunkiau. Be abejonės, moterų kojos mažesnės negu vyrų. Dabartiniai batų modeliai dar labiau sumažina kojos liečiamą pedalo paviršių, o dėl to sunkiau greitai valdyti stabdžio ir akseleratoriaus pedalus. Turbūt tai ir yra viena iš priežasčių, kad moterims taip sunku sklandžiai vairuoti mašiną įkalnėn, nepanaudojus rankinio stabdžio.
Daugelis vairuotojų profesionalų vežiojasi tinkamus darbinius batus ir jais avi vairuodami. Jei prie automobilio ėjote purvinu keliu, kruopščiai nuvalykite padus, nes purvini batai pedalais slysta žymiai greičiau.
Vairuotojos apranga – tai ne pinigų švaistymas ar originalumo vaikymasis. Apsirengimas turi savo taisykles, kurių reikia laikytis. Prieš kelionę sugaištas laikas, pasirenkant tinkamą aprangą, jokiu būdu nėra prarastas laikas. Renkantis drabužius kelionei, reikia nepamiršti jos trukmės ir tikslo.
Parengė A. Končius
„Tarybinė moteris“, 1985, Nr. 3
Parinko Vidas Dusevičius
Komentarai / 1
Rašyti komentarą
Turite prisijungti, jei norite komentuoti.
Tai gal geriau vairuoti “automatą”, glušiai, tada jūsų suplėkusius patarimus galėsite susikišti sau į šikną. :) Koks aš malonus ir mandagus.