Mėtų slėnis po marmuriniu dangumi
ROJAUS SLOGA
(Pjesės ištrauka)
5 scena
Prancūziško Manikiūro butas
Prancūziškas Manikiūras po sekso su Tremtinių Anūku žiūri televiziją, komentuoja, ironizuoja, tyčiojasi. Jos namai – madingi. Tamsa, mirga melsvos televizoriaus šviesos, pamažu išsišviečia GERAS paveikslas fone. Porelė lovoje. Virpa ugnies liežuviai židinyje. Prancūziškas Manikiūras turi SMS meilužį, savo Ex-ą, su kuriuo šioje scenoje irgi susirašinėja. Jie abu raštingi, oi, raštingi.
Prancūziškas Manikiūras (Tremtinių Anūkui). Gal jau nurišk man nuo akių, kojų, rankų tas savo magnetines juosteles, aš nenoriu nei Lemo, nei Limono, nei Lenino, nei Lenono reklamuoti, bet kažką tokio tinksinčio, žinai, tikrai… tikrai jaučiu… tai konkuruoja su mano pulsu, nuimk… (Prancūziškas Manikiūras muistosi ir mes suprantam, kad čia tie malonūs sekso žaidimai.)
Tremtinių Anūkas. Lemo magnetinės juostelės, karoče, yra žiauriai tikras dalykas, čia topleso ir topšopo šedevras ir man duoda jie su nuolaida nusipirkti, nori, Kroška, nori – aš tau jas paliksiu, va čia, ant tavo kojų žirafinių, ant mano, šyta, tavo kojų, va užsegu ir palieku… ty moja samaja liubimaja Kroška i ja znaju parol’ – liubov spasiot mir…
Prancūziškas Manikiūras (Tremtinių Anūkui). Pala, tyliai, ooo, mano mėgstama laida.
„Balionai – tai sąžinė“ – sako apie Kempino instaliaciją… (Kvatoja) Matei jo juosteles? „Dievui rūpi šiuolaikinis menas“ – dar geriau (kvatoja).
Tremtinių Anūkas. A kas yra Kempinas? Kokias juosteles, Lemo?
Prancūziškas Manikiūras. Ai, nesvarbu. Tai būsimas Čiurlionis, tik iš linijų. Panašios į Lemo, tik be pusiausvyros.
Prancūziškas Manikiūras gauna SMS iš Ex-o ir jam atrašinėja.
Ex-as (rašo SMS). Atsiduosi man gimtadienio proga?
Prancūziškas Manikiūras (rašo SMS). A, vidinė vėjo pusė siaučia? Negali be manęs?
Ex-as (rašo SMS). I think of you / We could have it all…
Tremtinių Anūkas. Kroška, su kuo ten SMS-inies? Čiurlionį žinau, jis parašė „Jūrą Miške“. Nu čia tas jūsų čiuvas, kuris per pylną gyvenimą neapsisprendė, chudožnikas jis ar muzikantas.
Prancūziškas Manikiūras. Ai nepradėk, nes tuoj lėksi pas savo kroškas kartoškas.
Tremtinių Anūkas. …nuuuu, Kroška, zujki… (Bučiuoja pėdą ir dilbį) Nu ir jis, tipo, išprotėjo, nes, tipo, nu nervai nelaikė jam, kai piešė, norėjo groti, kai grojo, ranka norėjo žyvopysinti, vot tak.
Prancūziškas Manikiūras (rašo SMS). Nors manau, kad nereikėtų daryti nieko, tačiau duočiau valią rankoms. Lytėjimas. Tingus ir kartu godus. Tavo kūnas įdomus lytėti, tai tiek.
Ex-as (rašo SMS). Norėčiau, kad baigtum man matant.
Prancūziškas Manikiūras (rašo SMS, kvatoja besiraičiodama, bet nepaleidžia mobiliojo telefono iš rankų). Dovanosiu tau dar vieną šypseną – velniškai noriu miego, bet spoksau į buką TV ekraną.
Per TV rodo kultūros laidą: „Taip, iliuzionizmas ir naudojimasis tarnybine padėtim yra kertinis šiuolaikinio meno akmuo. Sakyčiau, dar nuo tada, kai juodas kvadratas baltame fone pradėjo kainuoti tiek, už kiek pusės Afrikos vaikus būtų galima pamaitinti.“
Prancūziškas Manikiūras. Perjunk kanalą, neįmanoma žiūrėti, kam įdomi ta Afrika… mažiau dulkintųsi, daugiau mokytųsi, daugiau dirbtų, mažiau prašinėtų. Kodėl jie sau viską leidžia? Imtų pavyzdį iš mūsų šalies – jokio sekso, jokių vaikų. Ir, aišku, jokių pajamų.
Per TV rodo: „Neseniai atliktas tyrimas parodė, kad Indijoje naudojamų pesticidų kiekis 750 kartų viršija Europos standartus.“
Prancūziškas Manikiūras. Taip, pas mus nevežkite nieko iš Indijos, tik smilkalus ačiū… perjunk.
Per TV rodo laidą (garsas – minios riksmas): „Bedarbių sumažėjo 4 procentais. Mes norim algos, o ne pašalpos.“
Prancūziškas Manikiūras (grūmoja televizoriui). Ei, jei nieko gero neparodysi, aš tave išjungsiu.
Per TV rodo laidą (fone skamba varpai arba vargonai): „Pasak jo, klysta manantieji, kad Dievui nerūpi žmonių seksualinis gyvenimas, kad jis tai palieka vien aistros, gamtos instinktų sričiai. Dievui rūpi žmogaus seksualinis gyvenimas. Ir mums yra garbė, kad turime lietuvių autorių, kuris parodo, jog Dievas yra ir kūniškame žmogaus gyvenime. Intymiausiomis sutuoktinių valandomis Dievas juos apdovanoja. Suprasti Bažnyčios mokymą apie lytiškumą reikia labai stiprios tikėjimo patirties ir tikėjimo brandos“, – sako kunigas Ričardas.“
Prancūziškas Manikiūras. O, paliekam paliekam, pasirodo, kad Dievui rūpi ne tik šiuolaikinis menas, Dievui rūpi ne tik voverės, bet ir seksualinis žmogaus gyvenimas, kažkas naujo. Nuo kada Marijos radijas tapo televizija?
Tremtinių Anūkas. Šitas diedas – tai nusišnekėjimo meistras.
Prancūziškas Manikiūras. Cha, cha, cha. Man atrodo, jam reikia pasiūlyti pagimdyti ir vaikus auginti, tai nebus laiko neproduktyvioms veikloms, kaip karai, religijos ir panašiai.
Tremtinių Anūkas. Tai vot būtent, kad sėdi ir samprotauja apie Jėzų, kol kažkas jam kojines plauna. „Pietų parkas“ plačet po katolikam.
Per TV rodo laidą (fone skamba varpai arba vargonai, paskui – nepakeliamas cypimas): „Tačiau pabendravęs su homoseksualaus žmogaus šeima sužinai, kad jo motina yra pasidariusi kelis abortus. Genetikos mokslas įrodė, kad aborto metu, kai šalinamas besivystantis vaisius, jis įsčiose palieka tam tikrą gynimosi garsą, suformuoja motinos agresorės paveikslą. Pradėtas kitas vaisius formuojasi nepalankioje aplinkoje, kur buvo nužudytas jo brolis ar sesuo. Įsčiose besivystantis kūdikis jaučia ir tai, kad motinos yra nenorimas, nelaukiamas. Tad sūnaus prisipažinimas „Mama, aš esu gėjus“ iš tikrųjų reiškia – „Mama, tu esi agresorė, aš tavęs bijau“. Sūnus tampa gėjumi, nejausdamas mamos moteriškumo, jis bijo draugauti ir su mergaitėmis, kad jos jo nenuskriaustų“, – dėsto Ričardas.“
Prancūziškas Manikiūras (kartu su juo). Negaliu patikėt savo akimis. Ką?
Tremtinių Anūkas (kartu su ja). Ką?
Suošia medžiai, keistas orus garsas, pamirksi lempos – MKČ akys, sninga.
Prancūziškas Manikiūras (teatrališkai romantiškai, pašokusi iš savo vietos, po sniego mašina). Viskas, sugalvojau pjesę, pjesę apie mačizmą. Sėdi du vyrai ir šneka apie pasaulio prasmę ir politiką. Šalia zuja 45 moterys, jiems neša valgyt, prausia prieš miegą, nuauna kojas, paguldo, paglosto, atsiduoda, nuvalo, paskui vėl tas pats, pakelia, pavalgydina, nuvalo trupinius, atneša naujus laikraščius, sukrauna portfelius darban, įjungia išjungia telikus, apauna nuauna batus, plauna grindis, langus, pakrauna malkų į krosnis, pro langą keičiasi šviesa nuo aušros iki tamsos ir panašiai, ir taip be galo, ratu sukasi voverės ir dievai.
Tremtinių Anūkas. Man ji jau patinka…
Prancūziškas Manikiūras. Pro šalį eina visa pasaulio istorija, bėgioja dinozaurai, atitirpinėja ledynmečiai, rodomi skirtingi paros apšvietimai, metų laikai keičiasi, gyvenimo paveikslai, eina kryžiuočių karai, renesansas, viduramžiai, inkvizicijos ir galilėjai kažką įrodinėja, zvimbia kosmoso kelionės, beždžionės plėšo telefonų knygas, atsiranda mobiliakai, lėktuvai skrenda, prieš akis jau ateiviai mojuoja, jau pasensta ir tie ateiviai, o jie vis sėdi ir šneka šneka šneka…
Tremtinių Anūkas. Kroška, tu nereali… Aš savivaldybėje tik ir galėčiau dirbti, nes jeigu kažkokių aukštesnių politinių pareigų siekčiau, tai trukdytų, kadangi mano prioritetas yra tavo laimė… aš nu išleisčiau tavo knygą, Kroška…
Prancūziškas Manikiūras. Aš noriu pavalgyti saldžiarūgščių kitaicų, ar gali suorganizuoti?
Tremtinių Anūkas. Kanibale tu mano… aš viską galiu dėl šytų žirafinių kojų…
Prancūziškas Manikiūras. Arba ne, pjesė vadinsis „Tu – mano socialinė pagalvė“… ir uždek smilkalų, daug, aš noriu, kad būtų labai gera ir dieviškos voverės išbėgiotų nuo pagoniškų kvapų…
Prancūziškas Manikiūras (rašo paskutinę tą dieną SMS). Pradėjau knygą, ne apie tave, nesusireikšmink… Nubrozdintas į istorinę sieną kelis – trumpalaikis meilės įrodymas. Kai nusprendžiau, kad taip nenoriu, mintyse pasiunčiau viską visus visai visai viską į visas puses. Raudonai lakuoti kojų nagai buvo skirti naujam kunigaikščiui. Laku nedengti rankų nagai buvo priedanga. Stogas. Viršelis. Wallpaperis. Desktopo suknia. Jis buvo nevyriškai gražus. Ir jis turėjo būti mano – ai, banalu, bet skamba, ar ne?
Lietuvos nacionalinis dramos teatras lapkričio 22–26 d. kviečia į nacionalinės dramaturgijos festivalį „Versmė“. Šios pjesės vizualizaciją bus galima pamatyti lapkričio 24 d. Mažojoje salėje. Daugiau informacijos www.teatras.lt.