MINDAUGAS MILAŠIUS-MONTĖ. Eilės

Jadargaa*

sodan krinta migla rytais
ir kukmedis geria jų drėgmę,
ir bąla, – įsižiūrėjęs nebe
susivokiu, tarsi
šikšnosparnis,
išvarvėjusiom akimis
atsimerkęs į šviesą: toje šviesoje
paukščiai girgžda lyg maigomi pirštais
spalvoti, pripūsti oro balionėliai ir aukštielninka
ant žolės gulinėja mano sesuo šviesoje
išbalusi, šnabždanti sapno įtaigoje:
jadargaa kada žmogų ištinka – jis
neprisimena savojo sapno;
pramirgėjęs tas sapnas
išnyks nespėliotas,
ne čia ir dabar,
o čia buvo
ir čia nebėra, tik
diena įdienojusį kūną
prikels ir įsuks, ir išdegins:
ir keliasi mano sesuo nuo žolės
kasryt, ir ištirpsta jos kūnas
kasryt, suodžiais įtrintas –
kasnykas.

___

* Išmirkymas (mong.).


Švino karštinė

vėl pusto ūžia vėjo malūnėlis
bijau zylelę ant šakos užpūs
jei nepažadinsiu miegalė nėrė
tiek temačiau ir bėgu į namus

spragių prikraunu malkų į krosnelę
žarijos kruta tarsi vabalai
net taburetė girgžteli išklerus
kai plesteliu ant jos šuva linksmai

pamoja uodega iš lovos karalystės
tačiau ir ten jau ne šviesa įslysta
šešėlis tampo pragaro roges

šunie aptikom tamsią švino gyslą
še graužk saulelė dar negreit užklys čia
ir man į kaktą apgamą įdegs

Tanatas sielai marinti

Jei žmogus miegodamas jaučiasi geriau negu atsibudęs,

tai jam verčiau mirti.

Saadis iš Širazo

Lyg neturėčiau minčių, visos – tarsi užplikytos
arbatžolės: medžiai, bažnyčios, takai,
aš pats… O šiandien, baigiantis rudens dienai,
kai už lango smarkauja audra, lange pamačiau drugelį,
sustingusį ir bespalvį. Tada užsimerkiau,
atsiguliau lovon ir gėriau verdantį vandenį
grimztančios kasdienybės, kuštėdamas:
– Ši planeta sukri; malonumą patyręs
gyvenau taikoje, beginklis, šlifuodamas lentą,
kvėpdamas cemento dulkę, liesdamas mylimai pilvą.
Akimirką virš manęs chaotiškai skriejo debesys ir,
prisiekiu, Alachas nėra sutvėręs nieko puikesnio! O dar
senoviškų gėrimų (graikinių riešutų, pieno trauktinės,
konjako, brendžio), kumpių, dešrų bei tortų
gamybos receptai! Mašinos dešroms gaminti,
distiliavimo įranga!.. – mano sapnai suliepsnojo, –
juose, tarsi viralas dvasiai, virė, kas vyko ovyje. Regis,
nieko netrūko, kodėl mirtimi vaduojuos? Agar
kūno spekas nusilpo, kad sušaukiau gimines? Žiū,
suvažiavo ir ruošiasi laidot mane
pagal Christophą Hartknochą*:
geria degtinę, laukia, kol dvasią išleisiu, galiausiai
prausia dar karštu vandeniu, batais apauna, aprengia
baltais drabužiais, sodina į krėslą prie stalo
ir užgeria alumi
aliai vienas:
– Geriu į tave, šeimininke! – ir rauda. – Oi! Oi!
Kodėl gi tu numirei? Oi!
Agar trūko tau valgio ir gėrimo? Oi!
Kodėl gi tu numirei? A-
gar neturėjai gražios žmonos? Oi! Oi!
Tai kodėl gi tu numirei? Oi!
O aš jiems:
– Todėl, kad koliojamas, keikiamas tunka ožys!
Ir liepiau paaukoti jiems ožį Pergrubrijui **, ir pasakiau
kaip tai daroma. Vis dėlto netikiu, kad paaukos, bet siela
nejaučia alkio ar troškulio, – žemėj gulėdamas džiūgausiu
gavęs duonos, kelis skatikus ir butelį pilną alaus kelionei:
manęs nesuras,
kai kaulus noragais išplėš.
___

* Christophas Hartknochas (1644–1687) – Prūsijos istorijos, Lenkijos ir Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės teisės tyrinėtojas, savo veikaluose pateikęs faktų apie prūsų istoriją, etnografiją ir kalbą.

** Prūsų ir lietuvių pavasario ir augalijos dievas.

Rašyti komentarą

Turite prisijungti, jei norite komentuoti.